Cuma, Temmuz 10, 2009

Ankara'da kozmetik alışverişi

Ankara'da kozmetik alışverişine çıktığım günlerde bir kaç mağazaya özellikle uğramak zorunda kalıyorum; çünkü her marka her mağazada bulunmuyor. Gördüğüm kadarıylada bir çok kozmetik tutkunuda bu konudan müzdarip. O nedenle bugün bildiğim mağazaları sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki burda yazıcaklarımın hepsi tamamen kendi deneyimlerimin bir sonucu, kesinlikle bir mağazayı yermek ya da reklamını yapmak amaçlı deildir.


1- SGM (Sağlık ve Güzellik Merkezi )








Yer: kızılay, gmk bulvarında onur çarşısının bir kaç metre ilerisinde kiler marketin yanı
Bulabileceğiniz ürünler-markalar: Pastel, cecile, flormar, excel, golden rose kozmetik markalarının ürünlerini rahatlıkla bulabilirsiniz. Bunun yanında bitkisel yağlar, bir çok doğal bakım ürünleri, ağız ve diş sağlığı ile ilgili ürünlerde mevcut.
Kişisel yorumum: sgm sık sık uğradığım mağazalardan ancak daha fazla kozmetik markasının ürünlerini raflarında görmek istiyorum açıkçası; fakat onun dışında doğal sağlık bakım ürünleriyle gönlümün tahtına oturmuş durumda. Bir mağazada benim için satış elemanlarının tutumuda çok önemli. Sgm benim için bu konuda oldukça başarılı. mağazaya giridiğiniz anda üzerinize yapışan satış elemanları yok karşınızda. istediğiniz reyona gidiyor istediğiniz ürünü inceliyor ve kasaya yöneliyorsunuz. Eğer yardıma ihtiyacınız varsa ya da bir ürün hakkında bilgi almak istiyorsanız elemanlara bir bakış atmanız bile yeterli hemen koşup yardımda bulunuyorlar. gelelim fiyatlara, eminim ki hiç birimiz bir ürüne değerinden fazla para vermek istemeyiz bu nedenle mağazaların bu yönlerine de değinmeden edemeyeceğim. Sgm bu konuda da çok iyi ürünlerine hak ettiğinden fazla değil az bile veriyorum diyebileceğim mağazalardan...



2- Alara Kozmetik


Yer: kızılay dan bakanlıklara doğru yürürken meşrutiyet caddesine gelmeden sol şeritte bir şubeleri ve meşrutiyet caddesinde ise sağ şeritte, erşan otelinin karşısında diğer bir şubeleri bulunmakta


Bulabileceğiniz ürünler-markalar: flormar, she, golden rose, nivea (sadece kremleri), maybelline...


Kişisel yorumum: Ürün sayısı oldukça kısıtlı, minicik dükkanın içinde bazen 20 kişi birden doluşuyor ve boğulacak gibi oluyor insan. Satıcı elemanların bana sinir krizleri geçirtmişliği vardır. Daha kapıdan içeri girer girmez üzerinizde en az 5 çift göz hissediyorsunuz teker teker hepsi hoşgeldiniz diyor:S siz A ürünü istiyorsunuz onlar B ürünü çıkartıp bakın bu daha iyi bunu alın diyor, demekle kalmıyor yarım saat boyunca size elindeki ürünü övüp duruyor. Halbuki karşısındaki insanın daha önce o ürünü kullanıp hiçte memnun kalmadığını aklının ucundan bile geçiremiyor. Son uğradığımda satıcıların hiçbiriyle gözgöze gelmemeye çalışara istediğim ürünlerin bulunduğu standa doğru koşar adım ilerledim ve merak ettiğim ürünü incelemeye başladım o sırada en az 4 kişi -hoşgeldiniz, ne istemiştiniz, neye bakmıştınız, ne arzu edersiniz- cümleleriyle gene beni boğmaya başlamışken kasada duran yöneticilerinin elemanlara 'ilgilensenize hanfendiyle' demesiyle kendimi dükkandan atmam bir oldu. Fiyatlara gelince vasat denebilir.


3-Pino Kozmetik



Yer: Ankara nın çeşitli yerlerinde bir çok şubesi var. kızılayda meşrutiyet caddesinde, onur çarşısında, tunalı hilmi caddesinde mağazaları bulunmakta.
Bulabileceğiniz ürünler-markalar: cecile, alix avien, loreal, pastel, innova, beyu, nivea, max factor, maybelline, roc, vichy, neutrogena, clean&clear, golden rose, flormar, taft, sebamed, olay... gibi bir çok markanın Türkiye de satışta olan neredeyse bütün ürünlerini burada bulabilirsiniz. Bunlarla birlikte daha bir çok bakım ürünleri, şampuanlar vs. var.
Kişisel yorumum: kozmetik alışverişlerimin %50 sini yaptığım mağaza daha ne diyebilirim ki...
Huzur dolu mağazada sizi sıkan, bunaltan, satış elemanlarından eser yok. davranışlarınızdan, bakışlarınızdan ne istediğinizi anlıyorlar. şimdiye kadar bu mağazada bozuk, kurumuş, yapısı değişmiş ürünlerle hiç karşılaşmadım ve çoğundan memnun kaldım. Çoğu kez ücretsiz cilt bakımımıda yapıp öle yolluyorlar beni eve:) Mağazada yok denen bir şey yok desem yeridir. Yukarıda yazdığım markaların herhangi bir ürününü burda bulamazsanız büyük bir ihtimalle Ankara nın hiç bir yerinde bulamazsınız. Ancak her güzel şeyin tabi ki kötü yönleride vardır. pino diğer mağazalara göre biraz daha pahalı. örneğin bir nemlendirici kremin normal fiyatı 22 lira ancak pinoda o kremi 25 liraya bulabilirsiniz.
4- Diva parfümeri
Yer: kızılayda yüksel caddesinin metro çıkışında solda
Bulabileceğiniz ürünler- markalar: pastel, flormar, golden rose (tam hatırlamıyorum ama maybelline ya da max factorün ürünleri vardı heralde bidaha gittiğimde öğrenir yazarım)
Kişisel yorumum: İster istemez burayı Alara kozmetikle kıyaslıycam kusura bakmasınlar. alara kozmetiğin biraz normalleştirilmiş hali denebilir. Mağaza daha geniş, elemanlar daha az bunaltan cinsten. İndirim günlerinde fiyatlar oldukça uygun oluyor ama genel olarak her yönüyle ortalama bir mağaza.
5-Kozmetik outlet
Yer: kızılay da zafer çarşısının önünden sıhıyeye doğru yürürken sağ şeritte sınav dersanesinin yanında.
Bulabileceğiniz ürünler-markalar: cecile, she, flormar, carmina, max factor standları bulunmakta bununla birlikte bir çok markanın bakım kremleri, parfümleri, deoları var.
Kişisel yorumum: genel olarak memnun olduğum mağaza şu sıralar neredeyse bütün ürünlerinde 3 al 2 öde kampanyalarıyla beni kendine bağlamayı başardı. Elemanlar fazla sıkan türden değil. fiyatlar normal...
evet başta çok kolay ve zevkli gibi görünen bu yazıyı şuan bitirmek için can attığıma inanamıyorum. Aslında daha anlatacağım bir kaç yer daha var helede sıhıyedekilerden hiç bahsetmedim daha ama onuda bir daha ki yazıma bırakıyorum ve bu postumuda burda bitiriyorum. herkese kozmetik dolu günler...:)







14 yorum:

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim:)

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

canımcım bende sgm ve pinoyu çok seviyorum tunalıdaki mağazalarına gidiyorum genelde yanlız tunalıdaki sgm çalışanları insanı sinir ediyor bazen haddinden fazla ilgili oluyorlar ama onada çözüm buldum hiçbiri ile gözgöze gelmemeye çalışıyorum bi keresinde çalışanın biri durup dururken yanıma gelip gözenekleriniz için bişey kullanıyomusunuz bence kullanmalısınız çok açık değil ama açılabilir dedi ve bana clear&clean nin bir ürününü önerdi :)içimden allah razı olsun dedim bende :))
bu arada tunalıda Mac mağazası açılmış geçenlerde gördüm henüz içine girmedim ama uğramayı düşünüyorum gerçi o kadar pahalı bri markadan pek alışveriş yapmam ama yinede bakmak istiyorum :)

Unknown dedi ki...

:D çalışanlar gözüne kestirmiş heralde seni canım. bana da bir keresinde pinoda çalışan bir bayan gelip daha önceki gelişlerinizden hatırlıyorum burun üstünüzdeki siyah noktalarınız gözle görülür şekilde azalmış ne kullandınız acaba gibi bir şeyler söylemişti. çok şaşırmıştım kimbilir günde kaç kişiyle muhattap oluyorlar nasıl hatırlıyorlar acaba felan diye.
tunalı daki mac a bende daha hiç gitmedim. her ne kadar mac tutkunu olmasamda severek kullandığım bir kaç ürünü ve almayı planladığım bir ürünü var. bakalım kısmet ne zamana:)

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

benim tunalıda dişçim var her ay randevum oluyor dişçi ile gitmişken Sgm ye de uğrarım ben onların yüzünü ezberledim ama onlar benimkini ezberlediğimi bilmem :)

pinodaki bayan hakkatten seni iyi incelemiş bence resmen süzmüş seni :)

benim hiç Mac ürünüm yok pek takipte etmem aslında ama o kadar çok bahsediliyoki mağazasını görünce ben bile heyecanladım bana ne oluyosa :)

Unknown dedi ki...

ezberlemişlerdir bence canım, ama çaktırmıyolardır. ne cin onlar bir bilsen :)
mac a gidipte heycanlanmamak mümkün mü cnm insanın başı dönüyo resmen :) ha birde inglotta

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

inglotu nerde satıyorlar canım bana hiç denk gelmedi (:

Unknown dedi ki...

o da mac gibi canım mağazaları var panora ve armada da. fiyatlar mac a göre daha uygun kaliteside çok yakın.

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

tamam canım en kısa zamanda onlarada bi bakayım :)

pofiş♥ dedi ki...

pino ve beyu...benim makkaş malzemelrimin %65 ona ait:):)mükemmell valla...100izleyici hediyelri hazrladım beyudan da 3 ürün var :D:D:D 1 kişi kaldı ama ben çok heycanlıyım...:):)

Unknown dedi ki...

ii yapmışsın tatlım eee bende yaklaşıyorum 100. izleyiciye ne yapacağımı düşünmeye başladım şimdiden:)

bakimliolmakasktir dedi ki...

canım ben de Ankaralıyım :) burada eksik olan bir kozmetikçi daha var Ankara'da ki ben oraya diğerlerine göre kesinlikle tek geçiyorum. sıhhıye köprüsünün altında Motif Kozmetik emin ol ordan daha uyguna ürün satan bir kozmetikçi daha bulamazsın :) marka çeşitleri de hayli fazla eğer yolun düşerse bence mutlaka uğramalısın (:

Unknown dedi ki...

bakimliolmakasktir, canım bi ara böyle bir yazı dizisi düzenlemeyi planlamıştım ama sonra unuttum, devam etmedim :) Yaz aylarında gene bu tarz yazılar yazmayı planlıyorum. Bahsettiğin motif parfümeriyi biliyorum hatta okula gittiğim her gün önünden geçiyorum :) Dediğin gibi gerçekten fiyatlar çok uygun orada ;) teşekür ederim yorumun için

Unknown dedi ki...

Nail art stamplarını kızılayda nerde bulabilirim acaba :)