Pazar, Temmuz 01, 2012

Denediğim Oriflame Parfümler ve Yorumlarım :)

Oriflame'la ilk tanıştığım günlerden bu yana bir çok parfümünü denedim. Bir kısmını hala severek kullanmaya devam ediyorum. Bir kısmını ise kendime uygun bulmadığımdan kullanamadım. Hepsiyle ilgili yorumlarımı bu başlık altında toplamak istedim :)

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu yazı çok zamanımı aldı XD Yaklaşık on gündür açıp yazıyı bitirmeye çalışıyorum ama hem tatil gevşekliğinden hem de parfüm dünyasına kozmetikler kadar ilgi duymadığımdan gözümde büyüdü ve bayada uzun bir yazı oldu. Umarım birilerine yardımcı olur ve almak istediğiniz ürünler hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.




İlk önce severek kullandıklarımdan başlayalım.


Amber Elixir (EDP) - 2009 -: 
Şaşırtıcı derecede kalıcı bir parfüm.
Pek çoğumuzun bildiği gibi Oriflame parfümleri kalıcı olmamalarıyla ünlüdür ama bu koku tüm gün üzerimde kalarak beni gerçekten çok şaşırttı. Bununla birlikte bir iki fıs bile girdiğiniz bir odayı kokunuza bürümenize yetiyor. Kesinlikle bir kış parfümü, yaz için oldukça bunaltıcı gelebilir. Üst notaları şöyle alt notaları şöyle diye tarif edebilme yeteneğine sahip değilim ne yazık ki ama sıktığımda buram buram gelen kokular amber ve tatlı badem. Ben çok seviyorum ve başından beri övüyorum farkındaysanız ama kesinlikle denemeden alınmamalı bence, eğer tarzınıza uymuyorsa size kabus gibi gelebilir.



Chiffon (EDT) - 2000 -: 
Bir iki fıstan sonra bunalıp anneme devrettiğim ve şükürler olsun sonunda biten, keşke kokusuda şişesi kadar güzel olsaydı dediğim sıkıcı bir parfüm. Mutlaka seveni vardır ama annem kullanırken hiç beğenip iltifat eden olmadı. Kalıcılık konusunda kötünün iyisi denebilir. Oriflame her ne kadar çiçek kokusu olduğunu iddia etsede sıktığımda benim burnuma gelen baharatlı bir koku. Hatta bir kataloğunda abartıp hindistan cevizi notaları  felan yazmışlardı. :/ alakası yok bence.


Dancing Lady (EDT) - 2008 -: 
Ne desem az :)
Bir gün gelip ''Tüm parfümlerine el koyuyoruz sadece bir tanesini seçip ömür boyu onu kullanabilirsin'' gibi saçma bir teklif sunsalar :D bu parfümü seçerdim. Gerçekten çok seviyorum bu kokuyu. Yaz-kış- bahar-gündüz-gece... hiç farketmez her yerde her zaman kullanabilirim. İlk denediğimde 'bildiğimiz sabun kokusu bu ya hu!' demiştim ama sonra biraz araştırınca anladım ki bu orkideymiş :) Beğendiğim ender çiçek kokularından biri olmaya hak kazandı böylece. Sıktıktan bir kaç saat sonra o sabunumsu koku yerini pembe gül kokusuna bırakıyor ve benim hayranlığım tam da bu noktada başlıyor. Bu kokuya benzer tüm tavsiyelere açığım arkadaşlar =) deneyipte bunu sevdiysen şunuda seversin dediğiniz ne varsa buyrun yazın ;)


Delicacy (EDT) - 2011 -:
Sıktığınız anda buram buram kırmızı meyvelerin baharatlarla harmanlanmış kokusuna bürünüyorsunuz. Bir kaç saat sonra ise hafif bir vanilya ile baş başa kalıyorsunuz.
Çok beğendiğimi söyleyemem ama güzel bir parfüm, daha çok ilkbaharı anımsatıyor bana. Hani bir pazar sabahı sevgiliyle bol yeşilli bir yerlere gidip yürüyüşe çıkarsınızda esen rüzgarla kokunuz hafif hafif ona gitsin istersiniz :) işte o anların parfümü bana göre. Yine en büyük eksisi kalıcılığının 3-4 saatle sınırlı olması.


Eclat Weekend (EDT) - 2011 -: 
Bitirmeye gayret ettiğim parfümlerimden biri. Koku çok güzel ama hiiiiçç kalıcı değil, sıktıktan yarım saat sonra kokuyu almanın mümkünatı yok. Çok az kaldı 3-4 gün içinde tamamen bitmiş olacak. Her kokunun bir mevsimi olduğuna inananlardanım, hafif lotus çiçekleri ardına gizlenmiş bergamot kokusuyla bu tam bir sonbahar parfümü bana göre. 


Flamboyant (EDT) - 2010 - : 
Abime hediye olarak almıştım :) yukarıda fotoğrafa eklemeyi unutmuşum. İlk zamanlar çok beğeniyordum ama sonra sıkılmaya başladım şimdi başka bir parfüm aldım abime :) Kalıcılığı orta denebilir. Koku olarak baharatlarla karışmış turunçgil olarak tarif edebilirim.


Giordani White Gold : 
Çok klasik bir koku, ilk kokladığınızda ben bu kokuyu bir yerlerden hatırlıyorum diyorsunuz direk.
Bu kadar sıradan bir koku size göre olabilir mi bilmiyorum ama ben pek sevmedim.
Kalıcılık bakımından kötünün iyisi denilebilir.


Grace (EDP) - 2009 -: 
Bu parfümü İtsbeauty'den sevgili Chance'in tavsiyesiyle almıştım. (Chance'i tanımayan yoktur değil mi?!! :) Koku gerçekten muhteşem, iyi ki almışım. İnsanı gerçekten farklı bir havaya bürüyor.Benim aldığım en baskın koku menekşe ve derinden gelen vanilya. Ne yazık ki edp olmasına rağmen kalıcılığı çok zayıf. Birde şişesi biraz sorunlu, eğer her gün kullanmıyacaksanız uygulama başlığını sürekli takılı tutmamanızı tavsiye ederim çünkü durduğu yerde uçuyor parfüm. Kullanmadığım dönemlerde ağzını tamamen kapalı tutan bir başlığı var onu kullanıyorum ben.



M by Marcel (EDP) - 2011 -: 
Maskülen bir tarz için mükemmel olabilir ama benim için değil :)
Sıktığımda bana oldukça baskın acımsı bir bitki kokusu geliyor ki pelin otuymuş bu. Kalıcılık orta denilebilir. Şişe tasarımına hayranım =)


Moon (EDT) :
Benim için tam bir hayal kırıklığıydı. Çok fazla seveni vardı ve herkes 'Kesin denemelisin çok beğeniceksin bak gör' gibi cümlelerle beni daha da meraklandırıyordu :) Turunçgil-baharat karışımı bir koku ve hiiiiçç tarzım değil. Kalıcılık orta.



Midnight Pearl (EDP) - 2010 - : 
Beğenerek kullandığım ender çiçek parfümlerinden biridir bu da. Bana göre klasik çiçek parfümleri gibi insanı bir süre sonra bunaltmıyor. Şişesine bakınca illa ki gece kullanılmalı gibi bir hisse kapılıyor insan ama gündüzde rahatlıkla kullanılabilir. Kalıcılık malesef en fazla 3-4 saat.


Rock Angel (EDT) - 2011 -: 
Her ne kadar Midnight Pearl beyaz çiçek Rock Angel meyveli- şekerli bir koku olarak tanımlansada ben ikisini çok benzetiyorum, Sanırım bu durum ikisininde orta notalarında armut, alt notalarında ise paçuli olmasından kaynaklanıyor. İkisinide bitirebilirsem ( çok düşük bir ihtimalden bahsediyoruz şu an :D ) ve hala bu tarz kokulardan sıkılmamış olursam Midnight Pearl'i tekrar alabilirim. Bu seçimin sebebi Rock Angel'ı kalıcılık açısından daha zayıf bulmam.

Denediklerim :)



Mirage (EDP) - 2010 - : 
Denemeden kesinlikle alınmamalı bence. Çok farklı karakteristik bir koku, herkesin beğenebileceği gibi değil ama eğer tarzınıza uyuyorsa tutkunu olabilirsiniz. Ben bu parfümü almadan önce şeker ve baharatı bir arada düşünemezdim bile ama kokuyu başka şekilde tarif edebilmek mümkün değil. Eğer bu tarz kokulardan hoşlanıyorsanız deneyebilirsiniz.




Muse (EDT) - 2011 -: 
Hiç kalıcı olmayan ve benim tahammül edebileceğimden çok daha yoğun bir çiçek kokusu. Bunu da anneme devretmiştim :)) Şişesine baktığımızda nasıl bir koku olduğunu tahmin etmek hiç zor değil.

Merak Ettiklerim :)



Freya : 
Ne yazık ki kataloglarda yok, sanırım 4-5 yıl kadar önce satıştaymış. Ben bir çok blogta ve foruımda bu parfümün çok beğenildiğini okumuştum, hatta beğenmeyen yok desem yeridir. Tutkunları hala fellik fellik arıyorlar malesef ben deneyemedim bile :( keşke yeniden kataloglarda yer edinse... Şişe tasarımı bile bende merak uyandırmaya yetiyor.
                         alıntı fotoğraflar için kaynak: oriflame.com.tr

Huh ne yazıydı ama :)
Sabredip sonuna kadar okuyabildiyseniz teşekürü bir borç bilirim =)
Tüm soru ve sorunlarınız için buralardayım.
Sevgiyle kalın.

11 yorum:

Herseydenbirtutam dedi ki...

Simyaser, güzel bir yazıydı.
Dancing Lady konusunda seninle hem fikirim.Çok beğeniyorum o kokuyu.

Mirage edt tarçın kokusu.Değişik..

Freya ise çok ağırdı.Kaldırdıkları iyi oldu bence.Yalnız erkekler için olanı Frey muhteşemdi.

senem dedi ki...

oriflame ürünleri alan biri olarak bu post çok işime yaradı eline sağlık bir kaç tanesini not ettim bile :)

Unknown dedi ki...

undenied teşekür ederim yorumun için :) aaa demek sen biliyorsun Freya'yı keşke bende deneyebilseydim

*ssdesignbutik, yazdıklarımın birilerine yardımcı olması beni çok mutlu ediyor :) umarım sende memnun kalırsın

Adsız dedi ki...

Çok guzel bir yazı olmus ellerine saglık :)
bende de Giordani White Gold var aynen dedigin hislere sahibim :))

kozmetikperisi dedi ki...

grace'nin kokusunu çok severim.Bu arada çekilişimede beklerim:)

ceylis dedi ki...

hepsini okudum tabi ki =)
ben sana diviane ve elvie tavsiye ederim beğeneceğini umuyorum..


http://ceylis.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Ne güzel yorumlamışsın hepsini.Ben de volare(umarım adı doğrudur)nin mini,k şişesini denemiştim.Mor olanıydı,bayılmıştım.Bu arada bloğumda hem hediye çekilişim hem de ramazan hediyeleşme etkinliğim var.Seni de beklerim :)

ilke Çevik dedi ki...

Annaem Giordani WHite gold u kullanıyor ve bayılırım o kokuya. Cidden kalıcı bir koku. Tenden tene ve zevkten zevke değişir kokular. Muse şişesi çok hoş, ama hiç kalıcı olmayan bir koku. Aldığıma pişman olduğum kokularda başta gelir. Deliacy ve Eclat Weekend de beğenmiştim. Midnight Pearl ise beğenmediğim kokulardan biri. Grace'yi denemeyi planlıyorum yakın zamanda

vanilyalıünyam dedi ki...

Huhh bi solukta okudum :) cok guzel bir yazi olmus emegine saglik;)

Unknown dedi ki...

Bende bir oriflame parfumlerinin turkunu olarak dancig lady tutkunuyum hemen hemen butun parfumlerini denedim en begendiklerim basta tabi ki dancig lady , divine kirmizi ve mavi ama kirmizisini ozellikle tavsiye ederim kalici ve etkileyici hatta her girildigi ortamda ismi sorulan :) amber elexir, freya cok kullandim mudavimiydim hatta cok tarz bir kokuydu nami deger civili sise :) civisini takip oyle sikabiliyordunuz. Parfumunu paylasmak istemeyenler civisini cikarip sakliyordu :) cunku o olmadan parfumu kullanamiyorsunuz :) grace yi bende kullandim kokusu harika ama surekli sise kapagi tak cikar biraz zorluyor acele kullanilmasi gerektiginde :) erkek parfumlerinden de en begendigim kesinlikle signature kime sattiysam cok iyi yorumlar aldim hatta bi abi minubuste bi bayan koklaya koklaya bir hal oldu pesimden o da inmisti dedi tabi dogruluk payi nedir bilmiyorum :))) simdilerde ise gozumu orjinal parfumlere diktim :)) dilerseniz onlardanda birkac tane yazayim belki diger arkadaslara fikir olur kesinlikle kullandigim ve surekli sorulaN parfumlerdir ;) onceligim ve iyi ki de kesfettim dedigim parfumum..shiseido zen perfume kesinlikleee denemelisiniz harika bir kokusu var yaz kis ideal bir koku herkes soruyor ve kalici.lancome la vie est bella hatta su siralar reklamlarini da goruyorum cok sevdigim ve tercihlerimden biri :) tabi ki de yazin vazgecilmezlerinden nami deger bihter parfumu :) givenchy very irrestable fresh ve cicek kokusu bir arada gun icin ideal ;) tabi ki en eski ve sevdigim kokulardan biri de armani she ne cicek ne baharat kokusu cok hos ve kalici giderek degisen ve dolabimi her actigimda kokusu gitmeyen bir parfum. Calvin clain euporia kokusu cok kalici olmamakla birlikte cok sevdigim kokular arasina girdi gercekten hos kokusu var ;) iste kisin en sevdigim koku givency ange and demon :) adindan da anlasilacagi gibi tam bir fenomen koku girdigi ortamda hemmencik dikkat ceken biraz agir ama kaliciligi tartisilmaz bagdat caddesinde yururken herkes donup baktigini dun gibi aklimda:) Hee bir de yazin kullanmaktan cok hoslandigim bir diger parfumde Givency envy me kesinlikle tavsiyemdir o kadar hos bir kokusu var ki sanki yeni dus alip sokaga cikmissiniz gibi ferah ve miss kokusuyla insani buyuluyor umarim arkadaslar yaziMla sizleri sikmamisimdir herkese mis kokulu gunlerr dilerim :)))

Unknown dedi ki...

Bende bir oriflame parfumlerinin turkunu olarak dancig lady tutkunuyum hemen hemen butun parfumlerini denedim en begendiklerim basta tabi ki dancig lady , divine kirmizi ve mavi ama kirmizisini ozellikle tavsiye ederim kalici ve etkileyici hatta her girildigi ortamda ismi sorulan :) amber elexir, freya cok kullandim mudavimiydim hatta cok tarz bir kokuydu nami deger civili sise :) civisini takip oyle sikabiliyordunuz. Parfumunu paylasmak istemeyenler civisini cikarip sakliyordu :) cunku o olmadan parfumu kullanamiyorsunuz :) grace yi bende kullandim kokusu harika ama surekli sise kapagi tak cikar biraz zorluyor acele kullanilmasi gerektiginde :) erkek parfumlerinden de en begendigim kesinlikle signature kime sattiysam cok iyi yorumlar aldim hatta bi abi minubuste bi bayan koklaya koklaya bir hal oldu pesimden o da inmisti dedi tabi dogruluk payi nedir bilmiyorum :))) simdilerde ise gozumu orjinal parfumlere diktim :)) dilerseniz onlardanda birkac tane yazayim belki diger arkadaslara fikir olur kesinlikle kullandigim ve surekli sorulaN parfumlerdir ;) onceligim ve iyi ki de kesfettim dedigim parfumum..shiseido zen perfume kesinlikleee denemelisiniz harika bir kokusu var yaz kis ideal bir koku herkes soruyor ve kalici.lancome la vie est bella hatta su siralar reklamlarini da goruyorum cok sevdigim ve tercihlerimden biri :) tabi ki de yazin vazgecilmezlerinden nami deger bihter parfumu :) givenchy very irrestable fresh ve cicek kokusu bir arada gun icin ideal ;) tabi ki en eski ve sevdigim kokulardan biri de armani she ne cicek ne baharat kokusu cok hos ve kalici giderek degisen ve dolabimi her actigimda kokusu gitmeyen bir parfum. Calvin clain euporia kokusu cok kalici olmamakla birlikte cok sevdigim kokular arasina girdi gercekten hos kokusu var ;) iste kisin en sevdigim koku givency ange and demon :) adindan da anlasilacagi gibi tam bir fenomen koku girdigi ortamda hemmencik dikkat ceken biraz agir ama kaliciligi tartisilmaz bagdat caddesinde yururken herkes donup baktigini dun gibi aklimda:) Hee bir de yazin kullanmaktan cok hoslandigim bir diger parfumde Givency envy me kesinlikle tavsiyemdir o kadar hos bir kokusu var ki sanki yeni dus alip sokaga cikmissiniz gibi ferah ve miss kokusuyla insani buyuluyor umarim arkadaslar yaziMla sizleri sikmamisimdir herkese mis kokulu gunlerr dilerim :)))